Kursportfölj

Här nedan hittar du godkända exempel på några av kursens skriftliga inlämningsuppgifter. Tänk på att inte plagiera.

Vill du lägga upp din inlämningsuppgift som ett exempel här? Kontakta oss på info@lundalakare.se

Abstract

Article A (Bokov)

Article B (Siebenmann)

Angående VF 1&2 tyckte jag och många andra att de var väldigt oklara moment med tvetydiga instruktioner. De är dock inte så seriösa och svåra att klara som det kanske kan verka innan så ta det lugnt om du är orolig. När vi hade våra sessioner diskuterade vi mest saker som stod tydligt i artikeln och det fanns full förståelse från handledaren för att vi inte var färdiga forskare med spetskompetens. Djupa insikter och diskussioner om den vetenskapliga metoden i studien var inte nödvändigt.

Angående presentationen så är det viktiga att man i stora drag presenterar artikeln och dess innehåll. Jag slängde in en del bilder och grafer från artikeln som jag diskuterade och gjorde lite utfyllnad med repetition av normalfysiologi i min presentation vilket funkade fint. Tidsgränsen på 15 minuter var mest en rekommendation i åtminstone vår grupp och 3/4 godkända presentationer var på under 10 minuter, lovar såklart inte att det alltid gäller med alla handledare men var så för oss.

Med det sagt är det ändå bra att läsa artiklarna noga innan och kolla upp eller diskutera svåra detaljer med kursare. Inte främst för att man måste det för att bli godkänd utan för att man får ut mycket mer av momentet då och att det blir mycket roligare om man bidrar i diskussionen vid tillfället. Alla blev godkända i min grupp men första tillfället innehöll en del plågsam tystnad när ingen ville säga något som var banalt eller fel. Tiden efter själva presentationerna fylldes istället av tafatta försök från handledaren för att få oss att prata vilket man helst inte vill uppleva!

/Albin


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *